חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרומה לניצולי שואה

מדינת ישראל נבנתה על פני מגוון רחב של אוכלוסיות, כאשר כל אחת מהאוכלוסיות הלו הגיעה בתחושה ציונית גדולה המבקשת לבנות בית יהודי בארץ היהודים. אבל מלבד הצורך להקים בית יהודי בארץ ישראל מרבית האוכלוסיות היהודיות אשר הגיעו ארצה, ביקשו בעיקר להקים מקלט מפני לא מעט התקפות אנטישמיות ביבשות שונות החל מארצות אסיה ועד למדינות אירופה. ובאשר למדינות אירופה אשר הביאו אל חופי ישראל לא מעט פליטים ממחנות ההשמדה וניצולים מתופת השואה, כיום החברה הישראלית אשר חבה לאותם ניצולים תרומה אדירה על פועלם בארץ ישראל נדרשת להעניק עזרה לאותה שכבת אוכלוסייה וותיקה. 

התמודדות של אוכלוסייה שלמה

רבים מניצולי השואה הגיע לישראל לאחר שנפצעו בדרכים שונות, החל מטראומות אשר יילווה אותם עד יומם האחרון ועד אל פגיעות פיזיות שפגוע ביכולות גופניות שונות. אך לצד פגיעות אלו לא מעט מניצולי השואה הגיעו לארץ ישראל לבדם, כאשר רבים מניצולי השואה נחשבים לעריריים ולאנשים בודדים במיוחד וללא כל אנשים אשר יועלו להעניק להם כתף תומכת או עזרה יומיומית. 

התמודדות מורכבת כמו זו מתלווה גם אל תשלומים שונים, בין אם מדובר ברכישה של תרופות יקרות וקריטיות עבור אנשים בני הגיל השלישי ועד אל רכישה של בגדים, אוכל, מוצרי חשמל ועוד. מריבת ניצולי השואה מתנהלים עם קצבה בת כ-2,000 שקלים שלאו דווקא מצליחה להתאים לכל הצרכים הללו. 

כיצד אפשר לעזור?

ניתן לעזור גם על ידי תרומות לניצולי שואה  אבל לא רק, גם דרך מנעד רחב של דרכים כמו אריזת וחלוקה של מארזי מזון, ביקור של ניצולי שואה עריריים ועד לתרומה של מוצרי חשמל, בגדים חמים לקראת החורף ואפילו להתנדב בפעילויות שונות של מגוון עמותות המבקשות לשפץ את בתיהם של הניצולים.