חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
קרן השקעות אלטרנטיביות

קרן השקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות הן דרך מצוינת להגדיל את נפח תיק ההשקעות שלך, להגדיל תשואות ולהנות מהכסף שיגיע בטווח הארוך, אבל מהן קרנות השקעות אלטרנטיביות בכלל? 

קרנות השקעות אלטרנטיביות (AIF) הן סוג של קרן השקעות המיועדת להחזיק נכסים שלא ניתן לסחור בשווקים הציבוריים, כגון הון פרטי, הון סיכון, נדל"ן וקרנות גידור. AIFs נועדו לספק למשקיעים גישה למגוון רחב של השקעות אלטרנטיביות, מה שמאפשר להם לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ולהשיג תשואות גבוהות יותר מהשקעות מסורתיות.

סוגי קרנות השקעה אלטרנטיביות

ניתן לחלק את קרנות ה-AIF לשלושה סוגים עיקריים: קרנות גידור, הון סיכון והון פרטי.
קרנות גידור הן קרנות מנוהלות באופן פעיל המשתמשות במגוון אסטרטגיות השקעה שונות כדי לייצר תשואות גבוהות יותר מהשקעות מסורתיות. ניתן להבין שהסוגי מסחר הם בהכרח יהיו שונים.
קרנות הון סיכון הן מאגרי הון המשקיעים בחברות סטארט-אפ בתמורה להון עצמי. כלומר, קרן הון תשקיע בחברות מתחילות שמחפשות להתפתח, לצמוח מהר ולשנות את השוק עם המוצרים שלהם. אם וכאשר החברה תצליח התשואה תהיה גבוהה ליחס ההשקעה ההתחלתית.
קרנות פרייבט אקוויטי משקיעות בחברות מבוססות בתמורה להון עצמי, מגדילות אותן, נותנות להן כלים להתפתח ורק כאשר ערך  החברה יעלה, המשקיעים ימכרו את האחוזים שלהן בחברה והמשקיעים ירוויחו

יתרונות קרנות השקעות אלטרנטיביות

AIFs יכולים להיות גם דרך מצוינת לגשת להזדמנויות ייחודיות שאינן זמינות לציבור. לדוגמה, חלק מ-AIF מתמחים בהשקעות בחברות במצוקה, או חברות בתעשיות עם פוטנציאל צמיחה גבוה.
חלק מ-AIF מתמחים בהשקעות בשווקים מתעוררים, ומספקים למשקיעים גישה להשקעות שאולי לא יהיו זמינות במדינות הבית שלהם. לסיכום, קרנות השקעות אלטרנטיביות יכולות להיות אופציה אטרקטיבית עבור משקיעים המעוניינים לגוון את תיקיהם ולהשיג תשואות גבוהות יותר. משקיעים שמוכנים לקחת על עצמם סיכונים אלו, AIFs יכולים להיות דרך מצוינת לגוון את התיקים שלהם ולהשיג תשואות גבוהות יותר.

החסרונות של קרנות השקעות אלטרנטיביות

למרות ש-AIFs יכולים להיות דרך מצוינת לגוון תיק השקעות ולגשת להזדמנויות ייחודיות, יש להם כמה חסרונות שחשוב להבין אותם.
אחד החסרונות הללו הוא העמלות הגבוהות יותר הקשורות לקרנות AIF בהשוואה להשקעות מסורתיות, זה נובע מהעובדה ש-AIF נוטים להיות בעלי מבנים מורכבים יותר, הדורשים מחקר וניטור נוספים.
סיכון נוסף שיש לקחת בחשבון, מכיוון ש-AIFs יכולים להשקיע במגוון רחב של סוגי נכסים, כולל השקעות פחות נזילות, המשקיעים עשויים להיתקל בקושי רב יותר בהערכת הסיכון של ההשקעות שלהם. כלומר משקיעים עשויים להתקשות לפדות את ההשקעות שלהם אם הם צריכים לגשת לכספים שלהם במהירות. לבסוף, AIFs יכולים להיות מסוכנים יותר מהשקעות מסורתיות מכיוון שהם יכולים להיות ספקולטיביים יותר, והתשואות יכולות להיות תנודתיות יותר.

לסיכום

בסך הכל, קרנות השקעות אלטרנטיביות יכולות להיות דרך מצוינת לגוון תיקים ולגשת להזדמנויות ייחודיות. עם זאת, המשקיעים צריכים להיות מודעים לחסרונות ה, כגון עמלות גבוהות יותר, סיכון גדול יותר ומבנים מורכבים יותר. לפני השקעה ב-AIF, על המשקיעים להקדיש זמן לחקור ולהבין את הסיכונים הכרוכים בהשקעות אלו. אם עושים זאת נכון, AIFs יכולים להיות דרך מצוינת לגוון תיקים ולהשיג תשואות גבוהות יותר לטווח הארוך.

פרטים נוספים באתר https://ifunds-capital.co.il/